Menu

Arturo Vidal Berniat Pensiun Selepas Piala Dunia 2018

 

 

Asci2016.com – Seorang pemain sepak bola Chile yang bermain untuk klub Bayern Munich, Arturo Vidal mempunyai niatan untuk pensiun dari timnas Cile selepas Piala Dunia 2018 di Rusia, dirinya telah ungkapkan rencananya pada level Internasional itu selepas skuadnya alami dua kekalahan beruntun.

Gelandang Bayern Munich tersebut kelihatan telah memberi isyarat untuk pensiun dari timnas selepas Cile secara mengejutkan tunduk 3-0 dari Paraguay di pertandingan kualifikasi Piala Dunia pekan lalu.

Pemain 30 tahun tersebut telah mencatatkan 97 penampilan untuk timnas, dirinya kembali membahas mengenai masa depannya bersama dengan Cile selepas takluk 1-0 dari Bolivia.

Dua kekalahan itu menjadikan Cile masih menempati peringkat ke-6 di klasemen sementara  kualifikasi Piala Dunia zona CONMEBOL. mereka tertinggal sepoin dari posisi play-off, atau peringkat kelima.

“Maaf Cile untuk dua kekalahan ini! Kami memberikan segalanya di lapangan tapi kami gagal menang,” tulis Vidal di akun Instagram resminya usai laga kontra Bolivia.

“Kami akan terus berjuang!!! Dua laga lagi dan Piala Dunia adalah yang tersisa bagi saya, terima kasih atas perhatiannya selama ini!!!”

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *